Сюжетне заняття з елементами інтегрованого навчання «Зимовий калейдоскоп»

admin 22 - Ноябрь - 2013

Із досвіду роботи

вихователя ДНЗ №19 Єдрзеяк К.С

Стук у двері. Заходить клоун з кольоровими кульками, на кульках цифри 1-3, сніжинка, будиночок, геометрічни фігури.
Запрошує нас в цирк, але спочатку пропонує виконати різні завдання.
—  Ви згідні?
—  Якщо так, то розпочнемо!
—    Потрібно знайти кульку з цифрою 1 або червоного кольору ( на ній сніжинка).
—    Клоун хоче щоб ви розповіли йому про зиму.
zima1
Бесіда про зиму.
    Дидактична гра «Зимові прикмети»
    Мета: уточнити знання дітей про зимові явища природи (холодно, мороз, щипає щічки, іде сніг). Вчити встановлювати причинно-наслідкові зв»язки, бережно ставитись до свого здоров»я. Виховувати культуру пізнавальної діяльності.  
               
—  Яка була пора року перед зимою? (осінь)
—  Як ви гадаєте, чим відрізняється зима від осені? (на деревах восени листя кольорове…).  Взимку холодно, мороз, вітер, хуртовина, падає сніг.
    Дидактична гра«Сніг який?»
    Мета: Розширити знання дітей про зимові явища природи, властивості снігу.
    Сніг який?(Білий, лапатий, мокрий, м»який, холодний.
    Дидактична гра  «Відгадай, коли вдягають»
    Мета: закріпити знання дітей про зимовий одяг, матеріали з яких виготовляють зимовий одяг(хутро,драп,вовна), та їх властивостями.
—    Як одягаємось взимку? (тепло)
    Шуби, шапки, рукавиці….
—    А якщо одягнемо майку, шорти, панаму і підемо купатися, загорати? Правильно? Чому? Коли, якої пори року ми купаємося, загораємо?(влітку)
    zima2Дидактична гра «Зимові розваги». Мета: закріпити знання дітей про зимові розваги; називати предмети, описувати дії зимових розваг.
—    Які зимові розваги ви знаєте? (катання на лижах, ковзанах, санах.)
—    Який настрій у вас взимку?(веселий)
—    Як ми гріємо руки, носик, ніжки.
    (Діти імітують рухи)
—    Як ми ліпимо сніжки? (кидаємо)
    Наступне завдання:
—  Потрібно знайти мені зелену кульку.Яка цифра зображена?(два)
—    Діти, яка гарна картина. Що на цій картині зображено?
    (будинок тварини)
—    Що знаходиться по середині? (будинок)
             
—    Що знаходиться зліва від будиночка? (ялинка)
—    А що зправа? (дерево)
—    Що на цій картинці найвище? (ялинка)
—    Наш будиночок знаходиться в лісі. А в лісі хто живе?
    Дидактична гра «Чий хвостик?»
    Мета: закріпити і розширити знання дітей про диких тварин, характерні ознаки, їх зовнішній вигляд та спосіб життя. Вчити дітей мімікою та жестами передавати повадки диких тварин, описувати тваринку. Виховувати любов до тварин.
    Обладнання:
Силуетні зображення диких тварин: вовк,лисиця,заєць,білка,будинок.
—    Ой, а хто це заховався за ялинкою? (вовк)
—    Вовк який?
    (сірий, голодний,хижий,сумний)
                
—    Де живе?
    (у лігві)
—    На хатинці відчинені двері.Хтось звідти виглядає.Хто це?(зайчик)
—    А де знаходиться зайчик? (У будинку)
—  Зайчик    який?
    (маленький, сіренький, пухнастий, швидкий, полохливий, волохатий)
—    Тут хтось стрибнув. Хто це?(білочка)
—    Вона де? (На дереві)
—    Яка?
    (маленька,пухнаста,руда)
—    Де живе?
    (в дуплі, на дереві)
—    А ось ще якась тваринка. Це хто? (лисиця)
—   Де вона стоїть? (біля ялинки)
—     Яка?
    (хитра,руда, хижа,пухнаста)
—     Де живе?
    (в норі)
—    Тут наші звірі вишукавались в ряд.
    Хто вийде порахує?
    Скільки всього звірят?
                
    Хто стоїть першим?
    Хто стоїть останнім?
    Хто стоїть за вовком?
    Хто стоїть між лисичкою і зайчиком?
    Хто найвищий?
    Хто найнищий?
    zima3Дидактична гра «Назви сім»ю»
    Мета: закріпити знання дітей про сім»ю диких тварин: мама,тато, дитинча.
    Заєць,зайчиха,зайченя.
    Вовк,вовчиця,вовченя.
    Лис,лисиця,лисиня.
    Білка,білченя.
    Дидактична гра «Що зайве?»
    Мета: закріпити знання узагальнюючих слів: меблі посуд,овочі,фрукти,тварини.
Демонстраційний матеріал:
    Тварини- дикі, свійські;
    Овочі,фрукти,меблі,посуд.
    Дидактична гра «Скажи навпаки»
    Мета: закріпити вміння добирати слова-антоніми.
    Холодний-гарячий
    Великий-маленький
    Веселий-сумний
    Солодкий-кислий
    Хворий-здоровий
    Добрий-злий
    Теплий-холодний
    Дидактична гра «Скажи лагідно».
    Мета: закріпити вміння утворювати іменники за допомогою зменшувальних суфіксів.
    Лялька-лялечка
    Машина-машинка
    Чашка-чашечка
    Рука-ручка
—    Знайти кульку з цифрою 3. Якого кольору ця кулька ( жовта ).
—    Що зображено? (зайчики,лисички,геометрични фігури,круги квадрати,трикутники).
                
    images4Робота на смужках.
Мета: закріплювати рахунок в межах 3. Вчити встановлювати рівність або нерівність груп предметів шляхом упорядкування пар практично визначати поняття «більше на один» , «менше на один», «однаково».
—    Ми запросили в гості на бал зайчиків та лисичок.
—    На верхню смужку, зліва на право, викладаємо два зайчика, а на нижню смужку прийшли три лисички.
—    Скільки зайчиків?(два)
—    А лисичок?(три)
—    Що потрібно зробити щоб утворилилася пара? (покласти ще одного зайчика)
—    Скільки стало зайчиків?(Три)
—    Лисичок?(Теж три, порівну)
    Дидактична гра «Продовж ряд»
    Мета: закріпити знання про геометричні фігури: круг, квадрат, трикутник; пошук закономірності.
   
—    Ну що ж, завдання ми виконали, клоун запрошує нас в цирк.
    Звучить музика.
    Роздати люстерка і ковпаки.
—    От ми і в цирку!    
—    Діти, у цирку ми теж можемо чогось навчитись. Ось подивіться, клоун приніс картинки з емоціями.
    Який клоун?(Сумний)
    Коли ви буваєте сумні?
    Який клоун? (Веселий)
    Коли ви буваєте веселі?
    Який клоун?(Здивований)
    Коли ви буваєте здивовані?    Одягніть ковпаки, помилуйтеся які ви гарні!
    Які у вас гарні очі,носик,ротик,зубки, а за зубками язичок.
    Дидактична гра «Покотили язичок у ротику»
    Психоемоційний етюд «Пташка».
                
—    Молодці, зробили гарну справу-відігріли і погудували пташку.
—    Клоун підготував ще цікаве завдання.Подивіться це ж обличчя клоуна.
    Пластилінографія.
    Мета: розвивати дрібну моторику рук, вчити викладати емоційний настрій зображуючи очі, ніс, посмішку.
Звучить музика.
—    Закрийте очі, подумайте який у вас зараз настрій, відкрийте очі і зробіть клоуна з таким ж настроєм.
—    Молодці!  За те, що ви так гарно виконували усі його завдання, він підготував вам подарунки( сюрпризний момент).

zima5

               

Для того, щоб отримувати новини ДНЗ на електронну пошту, впишіть іі адресу у формі справа і натисніть«Отримувати!»

Отримувати новини сайту на електронну пошту:

Прокоментувати


Рекомендуємо