Інтегроване заняття з розвитку мовлення, математики, грамоти, та ознайомленню з навколишнім середовищем для дітей старшої групи

admin 21 - Ноябрь - 2013

Заняття підготувала

вихователь ДНЗ №19 Фоміна Ж.В

« Веселі чоловічки в гостях у казковому українському лісі»

Мета :

— розширювати та уточнювати знання та вміння дітей за сферами життєдіяльності «Природа», «Люди», « Культура»;

— продовжувати формувати уявлення дітей про моральні якості людини, вчити аналізувати свою поведінку, вчинки товаришів;

— продовжувати вчити дітей розрізняти і називати знайомі букви, звуки, знаходити їх в словах;

— закріплювати вміння придумувати слова із заданим звуком, речення із заданим словом, ділити слово на склади;

— закріпити вміння робити звуковий аналіз слів, володіти поняттями « голосний звук», «приголосний звук», « твердий, м’який приголосний звук»;

— закріпити поняття про національні символи України, розвивати патріотичні та естетичні почуття;

— формувати бажання якомога більше дізнатися про минуле своєї Батьківщини, берегти народні звичаї та традиції;

— виховувати зосередженість, самостійність;

— розвивати логічне мислення, кмітливість;

— продовжувати вчити розв’язувати задачі на додавання та віднімання;

— закріплювати вміння рахувати в межах 8, знання про кількісну і порядкову лічбу, суміжні числа, геометричні фігури та їх ознаки, вміння складати ціле з частин, цифри до 8.

Матеріал : дид. гра « Державні символи України», фішки для звукового аналізу слів, ілюстрації верби, калини, силуети веселих чоловічків, чарівний клубок, картки до дид.ігор: «Встав пропущену цифру», «Числа-сусіди», казкові герої (площинні), цифри в межах 8, геометричні фігури до зорового диктанту «Серветка», та до дид. гри « Склади ціле з частин», теремок та зображення ягід калини, прислів’я, приказки, загадки, зошити для письма, ручки.

Хід заняття.

1.- Діти, а чи любите ви казки? Тож сідайте зручніше – ми вирушаємо в казку…

— За широкими морями, за дрімучими лісами, на височенній горі, в казковому

будиночку жили-були маленькі веселі чоловічки. Щовечора вони сідали на свої хмарки і летіли до пташок, звірят та розповідали їм цікаві історії та казки. Аж раптом злий чаклун, що жив неподалік, напустив злу віхолу, щоб вона розкидала чоловічків по всьому лісу. Засумували пташки і звірята без казок, тільки на нас з вами вся надія. Ось у нас є чарівний клубочок, який допоможе знайти шлях.

2. Дид. гра « Встав пропущену цифру» ( робота з роздатковий матеріалом).

2

5

6

( різні варіанти карток);

3. Дид. гра « Цифри-сусіди».( робота біля дошки);

3

7

5

Зайшли ми до лісу, а де ж клубочок покотився?

  • Погляньте, та це ж теремок! Можливо, там сховав чаклун веселих чоловічків? Хто там живе? ( Вінні-Пух, Буратіно, Чебурашка, Червона Шапочка, лікар Айболить, Кіт у чоботях, крокодил Гена).

  • Скільки всього казкових героїв?

  • Порахуйте порядковою лічбою. Хто п’ятий за порядком? За яким за порядком казковим героєм стоїть Червона Шапочка?

4. Дид. гра « Покажи цифрою».

— Скільки у Вінні-Пуха м’ячів? (8)

— Скільки грибів в кошику у Червоної Шапочки? (6)

— Скільки разів підстрибнув Чебурашка? (7) і т.д.

5. Робота з роздавальним матеріалом.( задачі, зоровий диктант « Серветка» (геометр. фігури), ознаки геом. фігур.

integrovane-pfnattya-1

6. Дид. гра « Склади ціле з частин» ( чашки з блюдцями)

interrovane-zanattya-2

7. Фізхвилинка-веселинка.

— Казкові герої дуже вам вдячні, але у них є одне прохання : прикрасити їх теремок.

— Отже, я пропоную прикрасити будиночок нашими традиційними символами.

« Без верби і калини – нема України».

8. Бесіда про вербу. Чим заслужило це дерево шану в народі? Український звичай – висаджувати вербу біля ставків та на городі. Для чого? Чому говорять : « Там, де живе верба – жива і річка»?

— очищує джерела;

— з верби роблять кошики;

— гілкою верби вітають одне одного зі святом вербної неділі;

9. Звуковий аналіз слова « верба». Складання речень із заданим словом, поділ слів на склади ( верба, кошик, джерело,калина).

Загадка : У віночку зеленолистім,

У червоному намисті,

Видивляється у воду

На свою хорошу вроду.( Калина).

« Посади калину – будеш мати долю щасливу».

  • Ягідки які? ( Яскраво-червоні; пламеніють, як жар; схожі на намисто.)

10. Звуковий аналіз слова « калина».( Визначення першого і останнього звуків, називання голосних, приголосних звуків)

— Відтепер веселі чоловічки знов розповідають свої історії лісовим мешканцям. Я пропоную заштрихувати ягідки калини в зошитах, на згадку про нашу подорож.( Робота в зошитах.)

Для того, щоб отримувати новини ДНЗ на електронну пошту, впишіть іі адресу у формі справа і натисніть«Отримувати!»

Отримувати новини сайту на електронну пошту:

Прокоментувати


Рекомендуємо