Інноваційні технології, методичні посібники та передові педагогічні досвіди педагогів закладу:
1. Гірей Тетяна Йосипівна. Вихователь – методист ДНЗ №19.
Методичний посібник «Організаційно – методичне оснащення навчально – виховного процесу з реалізації завдань Базового компоненту дошкільної освіти Сфери «Культура» в контексті музично – естетичного профілю дошкільного закладу».
Посібник представляє систему організаційно – педагогічної та методичної роботи. Включає в собі теоретичний і практичний матеріал на допомогу методистам дошкільних закладів щодо реалізації завдань Сфери “ Культура ”.
Мета посібника: надання методичної допомоги у вигляді практичних розробок матеріалів семінарів, семінарів – практикумів, консультацій, конспектів занять, пам’яток по вивченню стану ігрової та музично – театралізованої діяльності, критеріїв оцінювання знань, умінь і навичок дітей та реалізації навчально – виховних завдань в трьох напрямках змістових ліній : “Предметний світ”, “Світ гри” та “Світ мистецтва”.
2. Гірей Тетяна Йосипівна.
Методичний посібник для психологів, вихователів і батьків. «Програма корекційно – розвивальних занять з дітьми , які мають прояви імпульсивної, тривожної та агресивної поведінки», 2009 рік.
Методичний посібник складається з двох блоків. Перший блок: теоретичні матеріали для діагностики дітей з високим рівнем тривожності, імпульсивності та агресивності. Другий блок: система корекційно – розвивальних занять для корекції , профілактики та розвивальної роботи з дітьми.
Конспекти занять включають:
— психогімнастичі вправи, ігри, які спрямовано на розвиток пам’яті, уваги, логічного мислення, сприймання та інших психічних процесів;
— мімічні і пантомімічні етюди та ігри для розвитку емоційної сфери, формування комунікативних здібностей дошкільників;
— ігрові вправи на подолання станів сором’язливості, тривожності, імпульсивності, агресивності;
— релаксаційні вправи – медитаціі.
За цією авторською методикою в закладі проводиться відповідна діагностична і корекційно — розвивальна робота з дітьми та консультаційна робота з педагогами та батьками. Досвід поширено серед практичних психологів міста.
3. Гірей Тетяна Йосипівна.
Методичний посібник «Програма пальчикових ігор, вправ і занять для розвитку кінестетичного та психофізичного потенціалу дітей раннього та дошкільного віку», 2010 рік.
Методичні рекомендації для практичних психологів, вихователів дошкільних закладів і батьків.
Методичні рекомендації складаються з двох розділів:
1. Розвиток сенсомоторного та психофізичного потенціалу дітей за допомогою пальчикових вправ, гімнастики та ігрових завдань.
2. Розвиток асоціативного мислення дітей за допомогою тактильних та предметних асоціацій та імітаційних рухів з помірним психофізичним навантаженням.
Перший розділ включає систему роботи з розвитку дрібної моторики пальців рук для дітей , які мають порушення мови; лікувальну гімнастику для пальців на основі оздоровчих систем індійських йогів; методику пальчикових вправ, які розроблено японськими вченими та ігрові гімнастичні вправи з віршованим супроводом для використання на заняттях з розвитку мовлення, корекційно – розвивальних заняттях з практичним психологом тощо.
Використання ігрових тестів і вправ , які зібрано та систематизовано в посібнику, допомагає вихователям і практичним психологам у навчально – виховній і корекційно – розвивальній роботі з дітьми, які мають порушення мови та певні психофізичні вади розвитку.
4. Бойчук Едіта Іванівна. Вихователь ДНЗ №19 , вища кваліфікаційна категорія, педагогічне звання «Вихователь – методист».
Методичний посібник для вихователів «Система роботи по формуванню логіко – математичної компетентності дітей молодшого і старшого дошкільного віку в контексті вимог базової програми «Я у Світі», 2011 рік.
Посібник складається з двох частин:
1. Теоретична частина розкриває поняття “Логіко – математична компетентність дошкільників” та зміст математичної освіти в контексті вимог Базової програми розвитку дошкільників “ Я у Світі ”.
2. Практична частина представляє систему інтегрованих занять математичного змісту з формування логіко – математичної компетентності старших дошкільників, які розроблено Бойчук Е.І. Сюжетно – тематичні інтегровані заняття побудовано на основі логічних ігор, вправ і завдань для ознайомлення, удосконалення і закріплення з дітьми основних математичних понять у різних сферах, а саме : “ Природа ”, “ Люди ”, “ Я Сам ”, “ Культура ”.
5. Трашевська Єлизавета Степанівна. Вихователь ДНЗ № 19, педагогічне звання “Вихователь – методист ”.
Збірка художнього та музичного матеріалу по ознайомленню дошкільників з порами року, часом засобами народної творчості та фольклору «Ці чарівні, чудові пори року…»
6. Фоміна Жанна Володимирівна. Вихователь ДНЗ № 19, вища кваліфікаційна категорія, педагогічне звання “Вихователь – методист ”.
Методичний посібник «Інтерактивні форми роботи по формуванню мовленнєвої компетентності дошкільників в контексті Базової програми «Я у Світі», 2011 рік.
Методичний посібник складено на допомогу вихователям у роботі з дітьми молодшого дошкільного віку з формування мовленнєвоі компетентності.
В посібнику викладено змістовний теоретичний матеріал щодо систематичної роботи по розвитку мовлення молодших дошкільників:
— формування граматично правильної мови;
— удосконалення звукової культури мовлення;
— словникова робота з дітьми;
— вимоги щодо створення розвивально – мовленнєвого середовища в закладі;
— вимоги щодо складання конспектів інтегрованих занять мовленнєвого змісту;
— інтерактивні форми роботи з формування мовленнєвої компетентності дошкільників.
За методами проектів працюють:
1. Гецко Єва Михайлівна.
«Активізація пізнавальної діяльності дітей 6-ті річного віку в процесі формування логіко – математичної компетентності».
2. Круценко Лариса Іванівна.
«Організація пізнавальної діяльності та система дослідницько – експериментальної роботи в процесі ознайомлення дошкільників з порами року та явищами живої і неживої природи в контексті вимог Базової програми «Я у Світ «, 2007 – 2012 р.р.
Організація роботи за інноваційними технологіями:
Клицько Інга Іванівна. Музичний керівник ДНЗ №19.
Передовий педагогічний досвід «Розвиток творчих здібностей дітей дошкільного віку засобами музично-театралізованоі діяльності за концепцією Карла Орфа», 2011 рік.
«Впровадження інноваційних методик з музичного виховання за концепцією Карла Орфа».
Досвід роботи музичного керівника Клицько Інги Іванівни розкриває систему роботи з музичного виховання за авторською програмою композитора і педагога Карла Орфа “Всесвіт музичних звуків ”.
Мета досвіду:
- Залучення дітей до творчої, соціально значимої діяльності через ознайомлення з музично — театралізованою діяльністю як видовищем та використання театралізації як вправляння.
- Розвиток обдарованості, закладеної у психофізичних,сенсорних когнітивних особливостях дитини.
- Створення навчально – розвивального середовища для розвитку особистості та творчої самореалізації.